Sådan får du en sund træningsrutine

For at du mest muligt ud af din motion, er det vigtigt, at du har en god og sund træningsrutine. Læs her hvordan du får balance mellem træning og afslapning. Motion og træning er godt og sundt. Det er de fleste nok klar over. Men det er også vigtigt, at du holder pauser og lader kroppen restituere. Så får du det optimale ud af alle anstrengelserne, og du undgår skader. For at få bevæget kroppen og holde sundheden oppe, behøver du ikke nødvendigvis tilbringe timevis i det lokale fitnesscenter hver eneste dag. Med daglig motion i små bidder eller kortere intervaller med høj intensitet kan du både få trænet godt igennem og få tid til en masse andre sjove ting.

Brug din smartphone i træningen

Motionsformen HIIT – der betyder høj-intensitets-interval-træning – er en rigtig god måde at få trænet på. Her laver skiftevis du intensive spurter med meget høj intensitet og aktive pauser med lav intensitet, hvor du får pusten og kræfterne tilbage. Her er din smartphone er godt værktøj til tidtagning, musik og der findes også flere apps, som kan hjælpe dig i din træning. Når du er færdig med at træne, kan du også bruge din smartphone til afslapning. Få noget lækkert afslappende musik i ørerne eller vrid hjernen med et udfordrende spil. Det er nemlig lige så vigtigt, at du holder hjernen i gang, som at du får trænet kroppen. Her er eksempelvis forskellige net casino spil et oplagt valg. Spil som blackjack og roulette er både sjove og kræver, at du bruger hovedet, når du spiller. Her skal du bruge dine taktiske og strategiske evner, så det er bare rigtig god hjernegymnastik. Andre spil som de sjove spilleautomater er mere ren afslapning og underholdning. Men det skal der også være plads til, så du er godt udhvilet og klar til den næste omgang intens interval træning. Se flere udvalg af net casino spil her.

Lav motion i små bidder

Hvis du ikke har så meget tid til at få trænet, kan du sagtens dele din daglige motion på i små bidder. Så kan du lave små korte træningspas i løbet af dagen. Det kunne være morgen, middag og aften med kort intens træning. Det viser sig, at denne måde at træne på er akkurat lige så god, som hvis du brugte den samme tid på en gang nede i træningscentret. Det er nemlig vigtigt med både motion og restitution, når du vil holde kroppen og hovedet i form.

You may also like...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *